štvrtok 23. marca 2017

Ako som vyšívať začala...

Čauky mňauky!

Ako iste niektorí viete, v mojom srdci prechovávam lásku k folklóru a k ľudovým tradíciám. Naplno som si to uvedomila asi v momente, keď som si po prvýkrát obliekla dve krojové vyšívané sukňe a nechcela ich vyzliecť. Sukne vyšívali Miňove starké a mňa odvtedy fascinuje krása výšivky krivou ihlou. 

 

Niekedy v zime som pátrala, či sa náhodou nerobia nejaké kurzy, na ktorých by som sa to naučila, no nič aktuálne som nenašla. Vo februári som natrafila na FB skupinu Vyšívanie krivou ihlou, a len tak zo zvedavosti sa pridala, aby som mohla obdivovať ďalšie krásne výšivky.

Onedlho na to zakladateľka skupiny, pani Elenka, začala usporadúvať kurzy, ktoré sa konali každú sobotu. Avšak moje soboty posledné tri mesiace vyzerajú vždy rovnako - trávim ich v práci na recepcii domu dôchodcov. Zmierila som sa s tým, že sa tam dostanem až niekedy pred letom, keď už nebudú školské povinnosti.

Zrazu som však jednu sobotu mala mať voľnú! Tak som s malou dušičkou napísala pani Elenke, či úplnou náhodou nemá ešte jedno voľné miesto na najbližší kurz. Nemala. Ale bola veľmi ochotná, vyšla mi v ústrety a nakoniec som sa mohla zúčastniť :)
V piatok poobede som sa vybrala do Detvy a v sobotu o 8:56 som už nesmelo klopala na dvere miestnosti, kde sa konal kurz. Dokopy nás bolo 7 účastníčok + pani Elenka + výšivkárka Janka, ktorá nás učila. Kurz trval dokopy 7 hodín (z toho hodina bola prestávka na obed) a naučili sme sa na ňom prekresliť si vzory, natiahnuť plátno na rám a samotnú techniku vyšívania. Toto všetko za cenu 25€, a navyše sme si mohli zakúpiť všetko potrebné na ďalšie tvorenie (ja rám, traky aj bavlnky budem mať od Miňovej maminy, takže som si kúpila len krivú ihlu (lebo už som si na ňu zvykla)). 

Všetky žienky boli veľmi milé, spoločne sme prežívali naše úspechy z "ukončovania" (rozumej záverečný manéver, aby sa ti to, čo si vyšil, nevypáralo), ale takisto aj krízy a náhodné vypárania.

Síce som bola trošku nešťastná, že za 4,5 hodiny som stihla vyšiť len toto...


...ale všetko je len o tréningu, takže zatiaľ sa doma vyžívam aspoň vo vyšívaní na okrúhlom ráme. Mám niečo rozrobené, no nemôžem Vám to ukázať, keďže to bude darček a nerada by som ho odtajnila :) tak aspoň ešte tento malý tulipán (s modrými listami, no a čo? :D).



Ak by ste mali záujem, TU 
nájdete skupinu, kde sú všetky potrebné informácie a aj riadna dávka inšpirácie a motivácie!


PS: Niečo takéto krásne by som si chcela jedného dňa vyšiť na sukňu :) (a popolnočné šaty na našu svadbu, ale pssst!)


Majte krásny deň a skúste si niečo vyšiť aj vy!
Kika

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára