piatok 31. marca 2017

#getorganized Urobte si poriadok v ponožkách!


Ahojte!

Dnes Vám prinášam ďalšiu časť z mojej obľúbenej rubriky #getorganized! Jar je ideálnym obdobím na pretriedenie šatníka (a všetkých ostatných vecí). Niežeby som diskriminovala ostatné ročné obdobia, robiť svoj život prehľadnejším si môžete kedykoľvek, no jar sa mi spája s novými začiatkami a prílivom nového sviežeho vzduchu a priestoru! 


Ja som toto triedenia absolvovala pred dvomi týždňami a odvtedy sa cítim oooveľa spokojnejšia. Veď poznáte moje životné motto: "Nemôžeš mať poriadok v živote, ak nemáš poriadok v ponožkách!" 

Vyradila som naozaj veľa nepotrebných a nenosených vecí, a tak som urobila miesto pre nové (Kika, nie, nepotrebuješ nové veci, máš ich dosť) konečne nie je moja skriňa prepchatá, každý kúsok má svoje miesto a veci sa v nich nemusia tlačiť. 

Ešte vždy to nie je dokonalé, lebo predsa len som ešte stále dosť sentimentálna a niektorých vecí sa neviem len tak zbaviť :D ale časom to pôjde. 

Tu je pár rád odo mňa:


1. všetko vyložte von
 - pohľad na tú obrovskú kopu Vás donúti konať, verte mi


2. vyraďte všetko, čo Vám nesedí a necítite sa v tom dobre
 - úplne najzákladnejšie pravidlo, podľa ktorého vytriedite väčšinu vecí

Pomocná otázka: Podľa Marie Kondo by ste mali všetky veci vo svojom živote triediť štýlom: "robí mi to radosť?" 

3. vyraďte všetko neopraviteľné a so škvrnami
 - ak je roztrhnutá látka a nie švy, už to nenapravíte bez toho, aby to nebolo viditeľné (jedine, že by ste to úplne prerobili a využili látku ;))
 - ak ste niečo nevyprali ani na tretíkrát a vyskúšali ste všetky domáce triky, už to nevyperiete nikdy

4. opravte (dajte opraviť) všetko, čo sa dá
 - odpadnuté gombíky, roztrhnuté švy, zničené opätky... to všetko sú jednoducho opraviteľné záležitosti a niektoré z nich zvládnete aj doma ;)

5. vdýchnite veciam nový život
 - občas stačí vymeniť nudné gombíky alebo skrátiť sukňu a hneď je z toho obľúbený kúsok - viem, o čom hovorím

6. pretrieďte aj všetko spodné prádlo a ponožky
 - zbavte sa nepohodlných/zničených/nesadnúcich podprseniek, deravých ponožiek, spraných nohavičiek a pod.

Tip: Ak je deravá len jedna ponožka, nemusíte vyhadzovať obe. Ja takto spárujem dve rozdielne bodkované ponožky a deň, keď ich mám na seba, je o kúsok veselší ;)


7. vyraďte všetko, čo sa nehodí k Vášmu štýlu
 - toto je veľmi diskutabilné, lebo niektorí ľudia si radi občas odskočia zo svojej komfortnej zóny a dajú si na seba niečo, čo bežne nenosia
 - u mňa takéto veci predstavujú šortky (ak nerátam tie na šport), prikrátke sukne a šaty, veci s výstrihmi - jednoducho sa v takých veciach necítim dobre a je zbytočné mať ich v šatníku

8. zbavte sa všetkého, čo ste nemali na sebe dlhšie ako rok/dva/tri...
 - alebo si jednoducho položte otázku: "oblečiem si to ešte niekedy?" a úprimne si odpovedajte

Tip: Všetky vešiaky si otočte opačnou stranou. Tie veci, ktoré aj po roku zostanú neotočené, vyraďte.

9. veci, ktoré sú ešte použiteľné predajte/darujte
 - nikdy nie je zlý čas na dobré skutky - ak máte ešte nositeľné a použiteľné kúsky, dajte ich na charitu/rodine, ktorá to potrebuje/do krízových centier (alebo podporte projekt Nosené)
 - ak chcete niečo predaj, skúste bazáre na FB, Modrého koníka, Handráreň alebo Bazoš - je to možnosť prilepšenia v mesačnom rozpočte ;)

10. buďte k sebe úprimní 
 - nesnažte sa oklamať samých seba a majte zdravý úsudok

Bonus: Ak ste naozaj nerozhodní, opýtajte sa samých seba: Kúpil/a by som si to znova?

V prípade, že sa Vám do toho nechce, pomyslite na to, že menej je (väčšinou) viac a predstavte si, aké to bude skvelé každý deň nosiť veci, ktoré máte radi :)
Výsledkom bude, že budete šťastnejší a spokojnejší a Váš šatník funkčný ako prádlo a krajší!


Zajtra je sobota, ideálny deň na triedenie ;) idete do toho?
Kika

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára