nedeľa 24. septembra 2017

#monthincloister Chapter I

Ahojte!


Dnes je to presne týždeň, čo som vystúpila na stanici v Pulborough a prišla do storringtonského komunitného domu. V prvej časti mojich zápiskov z kláštora budú moje prvé dojmy a vysvetlenie, čo tu vlastne robím a ako trávim čas.



Približne pred piatimi týždňami (počas festivalu vo FR) som sa rozhodla, že chcem stráviť nejaký čas s komunitou Chemin Neuf a využiť rozumne ten jeden rok v medziročníku. Nechcela som odísť až na tri mesiace, pretože predsa len už nie som single a je pre mňa ťažšie len tak sa zbaliť a odísť. Takže som chcela niečo na obdobie približne jedného mesiaca, avšak ísť do FR a trápiť sa s francúzštinou mi prišlo trochu zbytočné, preto padla voľba na Anglicko. Kedže som tu ešte nikdy nebola a vždy dobre padne zdokonaliť sa v angličtine, vyzeralo to ako najlepšie riešenie zo všetkých hľadísk.

A po tom jednom týždni zatiaľ smelo hlásim, že to aj tak naozaj je! Dom ma 8 (+1) obyvateľov - dve sestry v celibáte (jedna Poľka a jedna Francúzka), jednu poľskú rodinku (rodičia + dve deti + tretie v brušku), jedného Francúza a mňa. Z tohto zloženia vyplýva, že naozaj nemám na výber a MUSÍM so všetkými komunikovať v AJ, čo je vlastne to, čo som chcela, že áno :D ale občas si neodpustím, aby som ich nepobavila nejakým vtipným slovenským slovom ako čučoriedka či hmoždenka :P

Cieľ tohto môjho pobytu sa dozviete v poslednom článku tejto série, čo bude zhruba o mesiac. Zatiaľ odpoviem na najčastejšiu otázku - ako trávim čas a celé dni tu. Každý deň je trochu iný, ale v konečnom dôsledku je to to isté - raňajkujete, kedy chcete, o 9 je spoločná ranná modlitba/svätá omša (čiže fakt netreba vstávať nejako extra skoro), potom nasleduje práca. Tá je každý deň iná v závislosti od toho, čo sa momentálne v dome deje. Dom má veľa izieb a mnoho ľudí sem chodí na duchovné cvičenia alebo si len tak odpočinúť, keďže je to veľmi tiché, pokojné a prijemné miesto. 

V tomto prvom týždni som upratovala izby, navliekala paplóny a vankúše, reorganizovala miestnosť s uterákmi a obliečkami, bola v práčovni, v záhrade, postarala sa o všetky izbové rastliny (a tých je teda požehnane) a bola v kuchyni. Naučila som sa robiť typické anglické jedlá - toad in the hole a shepard's pie - ale robili sme aj obyčajné pečené kura, bataty či tekvicovú polievku, a ako som Vám aj spomínala na FB, hneď v pondelok som piekla čískejk :) včera sme tiež robili jahodové tarty pre skupinu pútnikov a to bola riadna zábava, kedže som mala malú poľskú pomocníčku Hannah. Áno, to je tá, ktorá ma naučila 47 poľských slov v priebehu dvoch hodín. Akože fakt nechápem, ako môže toto priateľstvo fungovať, keď každá z nás hovorí svojím vlastným jazykom, ale funguje to :)



No, ale vráťme sa k programu dňa - pracujeme od 9:30 do 12, kedy býva buď modlitba alebo svätá omša, potom máme obed a približne hodinu voľno. O 3 sa znova všetci stretávame, pracujeme do 18:15, kedy začína adorácia. Po nej máme večeru a tu sa program končí. V utorky býva tzv. púšť, čo znamená, že je silencium, doobeda sa vôbec nepracuje, každý obeduje sám a prvé spoločne stretnutie je o 4 poobede, kedy ideme pracovať. Ja to mám v utorky trochu inak, keďže od 2 do 4 mám dvojhodinovku konverzácie s Pat, ktorá miluje filmy, decluttering a rozprávanie :D :) a ako bonus - jej syn sa oženil s dievčinou z Bojníc (ale Pat stále nevie po slovensky :D).

Zopár dodatkových fotiek ;)
cesta do BA, keď som si hovorila, čo som to vlastne urobila... ani miesto na sedenie som nemala!

časť s pardubickým letiskom bola fakt vtipná :D ale naozaj sú tam všetci veľmi zlatí! :)

noc v komunitnom dome v Cockfosters, kam som musela ísť, kedže som priletela o 11 večer a vlaky do Pulborough už nešli

prvý čaj v Anglicku!



kostol v Cockfosters

cesta z Cockfosters do Pulborough. musela som si dať gumové cukríky, lebo som bola hladná a na raňajky som sa hanbila zobrať si viac ako jedno jablko :D ale nebojte, tu už normálne jedávam :D

Victoria station - fakt ďakujem vsetkým, ktorí sa za mňa modlili, lebo cestu som našla úplne bez problémov a stretla som samých milých ľudí!

moja skromná izbietka :)


menovka na dverách izby, aby som stále neblúdila :D

výhľad do záhrady

obývačka

jedáleň

moja obľúbená drevená lavička, kde pijem ranný čaj...

...a vidím toto




kostol zvonka

a zvnútra

modlitebná záhrada

objavujem cestičky v dedinke 

a toto!!!

To by bolo na dnes všetko, vidíme sa pri ďalšej časti! V prípade akýchkoľvek otázok mi napíšte komentár alebo správu a nezabudnite sledovať aj náš FB, kam pridávam fotky každý deň! 

Majte krásny večer a nebojte sa ísť do kláštora!
Kika

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára