sobota 14. októbra 2017

#monthincloister Chapter II

Ahojte!

Môj pobyt v Anglicku sa pomaly chýli ku koncu a ak by mi moji blízki tak veľmi nechýbali, tak by som tu neváhala zostať aj dlhšie. 





Ale o tom neskôr, mám pred sebou ešte viac ako týždeň, takže nebudem dopredu smutná a radšej Vám porozprávam moje ďalšie pocity, postrehy a zážitky.



Každé ráno po raňajkách si sadnem von na lavičku, pijem mätový čaj a užívam si chvíľku ticha (so štebotom vtáčikov). Je to jeden z mojich najobľúbenejších okamihov dňa. Zároveň sa učím nič pri tom nerobiť. Proste byť 🙂
Po takejto chvíľke sa pomodlím ranné chvály a všetky moje zvyčajné modlitby (ranné chvály sa modlím v SK a potom ich v AJ spievame, pomáha mi to učiť sa nové slová).






Veľmi som si obľúbila varenie! Je to asi moja naj práca a celkom si užívam výzvy navariť pre 30 ľudí niečo iné ako bolonské špagety. Už si musím začať zapisovať dobré recepty! 🙂 Minulý víkend však bol úplne o niečom inom... mali sme skupinu 70 ľudí a ja bola vedúca kuchyne... ale zvládli sme to!


patatas frittata


chicken kale mushroom pot


aubergine pasta

S jedlom, ktoré mávame, som naozaj veľmi spokojná, lebo ku každému hlavnému jedlu je vždy nejaká zelenina (šalát, brokolica, hrášok, zelené fazuľky...) a vždy mávame aj dezert :P
anglické flapjacks
slovenská bublanina!

K-O-N-E-Č-N-E som začala znova behať! Zatiaľ je to síce len 20 minút každý druhý deň, ale niekde treba začať, že áno. Och, ale občas je tak ťažké vstať o pol 7 z teplej postele... hlavne, keď vidím z okna len hmlu/dážď.


Fakt netuším, ako pôjdem domov s kufrom, ak to takto bude pokračovať ďalej a kúpim ešte nejaké ďalšie kvietkované misky v charity shopoch... no ale mohla som ich tam nechať za 10 pencí???


Problém s kufrom vyriešený... kúpila som si jeden v charite shope za 3 libry. Za 3 libry!!! Ach, ale aj tak už nemôžem kupovať viac vecí...

Moja kamka Pat, s ktorou mávam konverzáciu, mi priniesla film Emma (tú verziu s Gwyneth Paltrow) a bolo to od nej veľmi milé gesto 🙂 fakt ma to potešilo! O týždeň neskôr mi priniesla z jedného slovenského obchodu v Londýne Kávenky a Polomáčané sušienky! Je to zlatíčko :)



Už viem celú omšu po anglicky! Dokonca sa už ani nehanbím ísť čítať čítanie (nahlas pred 20 ľuďmi) počas ranných chvál a vešpier.


Minulú sobotu ma poľská rodina zobrala so sebou na výlet na kopec! Neviem, či to bol South Downs alebo Kithurst Hill, ale videli sme more a celý Storrington :) a ja som si aj poriadne zaposilovala, keď som nosila Haniu, keď už nevládala :D




Asi minútu od nás sa nachádza anglikánsky kostol, ktorý zvnútra vyzerá úplne normálne a v piatok večer sa vždy zvoní na všetkých šiestich zvonoch, takže z toho vznikajú ako keby pesničky.


A na záver... konečne som použila svoj krásny pršiplášť!


Rada by som napísala ešte Chapter III, ale to pravdepodobne publikujem, až keď budem doma. Myslela som, že tu budem mať plno času na písanie článkov, ale voooobec, čas tu straaaašne letí :)

Majte krásny víkend!
Kika

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára