nedeľa 31. decembra 2017

Vitamilk alebo môj splnený kuchynský sen :)

Ahojte!
Po dlhšom čase opäť prinášame nový článok, tentokrát od Tamarky, možno netradične, keď všetci hovoria o uplynulom roku a bilancujú, my si bilancie nechávame na neskôr a prinášame jej prvú skúsenosť s Vitamilkom? Že neviete, čo to je? Tak čítajte! :)

Poznáte ten pocit, keď nad čímsi dlho premýšľate. Kúpiť - nekúpiť? Poviem Vám rovno, že na facebookové súťaže som nejako neverila, zapájam sa do nich len pri veciach, ktoré by ma naozaj potešili, no nikdy sa mi nič nepodarilo vyhrať. Šťastný výherca bol štyri komentáre nado mnou alebo päť podo mnou. Teraz si však šťastena sadla na moje plece a tramtadadááá...vyhrala som Vitamilk. Je to výrobník rastlinného mliečka, ako sa uvádza v základnom popise, hravo vám však ukuchtí krémovú polievku, kašu či smoothie.



Ako ku mne prišiel? 
Expresne rýchlo :) do 24 hodín od výhry v súťaži už bol rozbalený doma. V toto som ani nedúfala, keďže často čakám na tovar cez slovenské e-shopy aj vyše týždňa (v lepšom prípade). Keď sa takto ukážkovo starajú o výhercu súťaže, ich zákaznícky servis musí byť naozaj dobre vyriešený. Balenie bolo úplne štandardné - Vitamilk, dve odmerky (malá a veľká), širšie sitko, brožúrka s receptami a návod na obsluhu prístroja. Sprvu ma prekvapila jeho veľkosť, no na druhej strane, čo som mohla čakať, keď z neho mám vyše litra mliečka či polievky? Bola to láska na prvý pohľad, pripomína mi totiž termosku, v ktorej sme v detstve počas leta nosili s dedkom zmrzku pre celú rodinu :)

Zoznamovačka
Samozrejme, že som ho hneď na druhý deň musela vyskúšať. Pôvodne som chcela počkať, kým môj mužko príde z práce, veď viete, kdyby neco... Ale moja netrpezlivosť zvíťazila a na kuchynskej linke ho už vítal džbán s kokosovým mliekom. Nám s drobcom veľmi chutilo. Tatino našu radosť až na toľko nezdieľal (najradšej by tam pridal celý pohárik medu alebo ešte lepšie granko). Musím však priznať, že drobec sa ho dosť zľakol, nakoľko Vitamilk patrí k hlučnejším kuchynským mašinkám, takže teraz v ňom varím len pri zavretých dverách alebo keď nie je doma :D
Jednoznačne mi to však stojí za to, najmä pri krémových polievkach je umývať len jeden prístroj za mňa win-win :) 
Keď som uvažovala nad kúpou desilo ma jeho umývanie - túto časť možno umyť, túto nie... hlúposť! Umývanie je bezproblémové. Odvtedy sa mi podarilo urobiť ešte mandľové mlieko (z domácich mandlí to bola s medom jedna báseň), mliečko z vlašských orechov a ďatlí (mňamka, farba mierne kakaová) a makové mlieko s ďatlami - to je môj najväčší favorit :)... a to som ich ešte nevyskúšala všetky... :). Po precedení mliečka vzniká samozrejme nejaký ten "odpad" v podobe zomletých orieškov či maku. Z kokosového odpadu som za chvíľku vykúzlila maslové sušienky. Všetky suroviny išli od oka, pridala som maslo, hladkú špaldovú múku, škoricu, med a sódu bikarbónu. Z maku sa vydarila skvelá štrúdľa s brusnicami. Zvyšky možno použiť aj do kaší či ako základ pre domácu granolu. To vyskúšam nabudúce :)

Neskôr prišli na rad kaše. Skúsila som sprvu čosi ľahšie (aspoň som si to myslela) - ryžovo-ovsenú kašu. Postupovala som presne podľa receptára, no kaša sa mi na spodku prichytila. Šikovná mašinka mi to hneď dávala na známosť. Vo varení ďalej nepokračovala a program vypla, takže kaša putovala na dovarenie do hrnca. Vitamilk som teda poriadne vydrhla kyselinou citrónovou (sóde to trvalo nejak príliš dlho). S malou dušičkou som napísala na FB Vitamilku môj problém - popravde som od nich nečakala nejakú reakciu. Na nete som sa stretla s jednou veľmi zlou recenziou a podobným problémom. Už som si myslela, že dobrotkám je koniec... Ale nie je :) ich odpoveď prišla za pár minút. Prístroj je v poriadku, chyba bola v tom, že ryža aj ovsené vločky sú veľmi háklivé na prichytenie a možno tomu predísť veľmi jednoducho - suroviny vopred aspoň na hodinku namočiť :). Ako to funguje vás budem informovať neskôr, zatiaľ nestíhačky :D
Polievočku som skúsila zatiaľ len jednu, a to brokolicovú. Drobcova nová obľúbená, samozrejme podávaná so strúhaným parmezánom a kvapkou olivového oleja. No, kto by odolal? To mi pripomína, že pošla tak skoro, že som nestihla urobiť fotku :D

Za mňa maximálna spokojnosť - som príjemne prekvapená najmä z prístupu výrobcu, z jednoduchého a intuitívneho ovládania. Hoci nemáme intoleranciu na laktózu, čiže rastlinné mliečka u nás nie sú nutnosťou, sú veľmi príjemným spestrením jedálnička, keďže drobec ešte nemôže samotné oriešky. Krémové polievky robievame pomerne často a je fajn nestáť pri sporáku. Kaše u nás síce nie sú pravidelne na dennom jedálničku, ale verím, že sa to čoskoro zmení. Určite som nestihla opísať úplne všetko, ak by ste mali nejaké otázky, spokojne sa pýtajte!

Majte pekný silvestrovský večer a plňte si kuchynské sny! :)
T.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára