streda 23. marca 2016

#12fooddatesin2016

Jou!

Dnes by som Vám rada povedala niečo o nápade, ktorý som dostala minulý rok, keď sme s priateľom mali oslavovať výročie. Nechcel aby som mu kupovala nič veľké ani drahé, tak som ho tak z polovice poslúchla...

Rozhodla som sa, že namiesto klasického darčeka dostanie niečo, z čoho bude mať aspoň taký malý zážitok, niečo, čo nezažíva každý deň. Vymyslela som "rande nápad", kde každý mesiac ideme niekam von do reštaurácie a skúšame vždy nejakú inú národnú kuchyňu.

Ale aby ste si nemysleli, že to je iba tak... Najprv robíme prieskum trhu a hľadáme najvhodnejšie miesto, ktoré by vhodne reprezentovalo a odzrkadľovalo danú národnosť a ich kuchyňu. Zatiaľ sme vždy v Bratislave našli to, čo spĺňalo všetky štandardy a boli sme spokojní.

Potom prichádza na rad samotná návšteva podniku, výber jedla (veľmi dôležitý!) a nakoniec hodnotenie! Áno, presne tak. Máme zavedenú hodnotiacu tabuľku s piatimi kategóriami. Maximálny počet bodov, ktoré môže daný podnik získať je 25, čiže 5x5 bodov. Celkové hodnotenia sú zatiaľ dosť vysoké. Asi vďaka dobrému predvýberu miesta... 

Hodnotenia (rovnako dôležité) sa získavajú za: 
  • obsluhu,
  • vizuál jedla,
  • prostredie reštaurácie,
  • chuť jedla
  • autentickosť (či sa cítiš ako v danej krajine).
Zatiaľ máme za sebou americkú kuchyňu z januára, kedy sme boli v BeAbout na hamburgeroch. Spokojnosť zaručená ;). Vo februári to bola indická kuchyňa v Royal Kašmír, ktorá bola pre mňa TOP. Ale o nich možno niekedy nabudúce...

Na marec sme si s priateľom vybrali taliansku kuchyňu a výber miesta padol na Ristorante Italiano da Cono, ktorá sa nachádza v Lightparku (Račianska 90) pri železničnej stanici Vinohrady. Dostupnosť z mesta je bezproblémová, chodia sem električky 3,5,6 a autobusy 59 a 75. Dostupné by malo byť parkovanie v podzemnom parkovisku Lightparku. Ristorante Italiano nájdete aj na druhej prevádzke, a to na Trnávke (za Tehelňou 9). Ristorante Italiano da Cono patri do asociácie Talianskych Reštauratérov na Slovensku a garantuje kvalitu a pravosť ponúkaných produktov, ako aj ich taliansky pôvod. Ak Vám bude naozaj chutiť a niečo z jedálneho lístku by ste si radi pripravili doma, da Cono má aj malý obchodík, kde si môžete kúpiť ozajstné talianske potraviny. Ja som si odniesla so sebou olivový olej.

Prostredie reštaurácie bolo veľmi príjemné a vybrali sme si na sedenie najlepšie miesto - pri vínnej stene, ktorá sa ukázala ako veľmi fotogenická. Byť obklopená vínom je vždy príjemné... Okrem toho po celej miestnosti sú umiestnené veľké drevené sudy s praktickou dekoráciou zmesi korenín, oleja a pod. Celkovo je reštaurácia ladená do zemitých farieb, prevláda tu drevo a stoly sú ladené do žlta. Musím uznať, že trochu mi chýbali červeno-biele kockované obrusy.

Najťažšia časť je určite výber jedla, ktorý môže vo veľkom meradle rozhodnúť o bodovaní. Občas sa snažím vyberať si veci, ktoré by som si za normálnych okolností nedala, čo môže byť veľké riziko, lebo som tak trochu fajnová :D. V prvom rade sme si objednali biele víno. Podľa všetkého by to malo byť Víno dela Casa Chardonay. Ak si vypýtate biele suché dostanete práve toto. Ja som bola veeeeľmi spokojná. Dokonca som ho označila aj za najlepšie víno môjho života! A to som už mala celkom dosť vína. To znelo akoby som bola alkoholička, čo nie som ;).


Aby sme ochutnali čo najviac, dali sme si predjedlo na polovicu. Mali sme šťastie, lebo sme sa hneď zhodli a výber padol na prosciutto crudo con melone - parmská šunka s melónom a ja som tomu nemala čo vytknúť. Priateľ trochu ofrflal šunku, lebo ešte stále mal na jazyku chuť tej, ktorú mu pred nedávnom doniesol kamarát zo Španielska. Zhýčkaný je, čo Vám budem hovoriť.
Pred a po
Ako hlavné jedlo sme obaja zvolili cestoviny. Ja za normálnych okolností obľubujem rajčinové omáčky, najlepšie pikantné. Ale v zásade skúšania nových vecí, som sa rozhodla pre Tagliatelle tre colori, čo sú také sploštené špagety s brokolicou, parmskou šunkou a s omáčkou z gorgonzoly a smotany. Priznám sa, že som zjedla na moje pomery veľmi málo. Možno to vyzeralo aj tak, že mi nechutilo. Ale chutilo! Ozaj! Iba som bola ešte najedená z roboty... Cestoviny mali správnu tvrdosť, šunka bola super a brokolica uvarená tak akurát. Nie je nič horšie ako rozvarená brokolica.



Priateľ od začiatku vedel že chce plnenú cestovinu, takže si objednal Tortelliny. Zo štyroch druhov sa nakoniec rozhodol pre Tortelliny del capo, ktoré obsahovali šunku, hrášok, šampiňóny a smotanovo-paradajkovú omáčku. Celkovo mu chutilo, ale šunka sa mu zdala taká obyčajná a hrášok nemá v obľube... Ale v konečnom dôsledku sa nesťažoval. Samozrejme, ochutnala som aj z jeho taniera a mne osobne chutila jeho porcia viac. To robí tá moja naviazanosť na rajčinové omáčky... Ale pri našich predošlých food dates som bola so svojím výberom vždy spokojnejšia. Áno, v polovici si jedlo vymieňame zvyčajne :D.

Na začiatku sme si mysleli, že celý večer zakončíme dezertom a už som sa tešila na Tiramisu, no nakoniec ani ja, ani môj priateľ sme už nemali miesto na ďalšie jedlo. Ale na ďalší pohár vína už som nejaké to miesto vytvorila ;).


Celkové hodnotenie dopadlo dobre a talianska kuchyňa sa zatiaľ umiestnila na druhom mieste s celkovým počtom 20 bodov.

Obsluha: 3/5. Tu som bola sklamaná trochu, lebo aj amerika aj india nastavili latku veľmi vysoko.
Vizuál jedla: 5/5. Nemám žiadne pripomienky, spokojna som bola. Priateľ má síce trochu iný názor, ale on bol ovplyvnený tou jeho šunkou a hráškom.
Prostredie reštaurácie: 4/5. Aj keď to tam bolo pekné a príjemné, veľa urobila tá vínna stena. Inak by to pôsobilo tak obyčajnejšie.
Chuť jedla: 4/5. Som milovník paradajkových omáčok, zabite ma za to.
Autenticita: 4/5. Kebyže cítim slaný morský vzduch, tak by to bolo to pravé. A chýbali nám talianske piesne ako hudobný podmaz. Škoda toho...

Priateľ bol v hodnotení prísnejší, ale on celkovo rozdáva menej ako ja. Jeho celkové hodnotenie dosiahlo 18 bodov. Obsluha a autenticita na oboch zapôsobili očividne rovnako, lebo získali u neho tiež 3 abody. Vizuál a chuť však ohodnotil iba priemerne a každému dal po 3 body (to ten hrášok). Za prostredie udelil všetkých 5 bodov (vínna stena rulez).

V konečnom dôsledku by som Ristorante Italiano da Cono určite odporučila a ja osobne by som tam chcela ísť zas. Na rajčinovú polievku a tiramisu. A na víno. A mám pocit, že by som si vybrala aj ďalšie veci z jedálneho lístka. Veď taká pizza nikdy nie je zlý nápad ;). Podobne je na tom aj priateľ, takže som si istá, že toho tiramisu sa raz dočkám :).


Ak Vás zaujímajú fotky prehnané cez nejaký ten filter z minulých/budúcich food dates, hľadajte na insta #12fooddatesin2016 alebo #12fooddatesin16.

Budúci mesiac nás čaká grécka kuchyňa a budeme si ju vychutnávať priamo v Aténach! Už teraz sa veľmi teším a môžete aj Vy ;).

Pekný deň,
Veronika

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára